Sikeres pályázataink
2 ) TEHETSÉGHIDAK - CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉG MEGVALÓSÍTÁSA BIOLÓGIÁBÓL
3 ) "OPTIMIZMUS ÉS ÉLETKEDV - MERJ A JÖVŐBE NÉZNI!
4 ) "TITOKZATOS ÓKOR" TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAM
5 ) "CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSA" – TÁMOP-3.4.5-12-2012-001
6 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK - VERSENYFELKÉSZÍTŐ SZAKKÖRÖK
7 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK - „GAZDAGÍTÓ PROGRAMPÁROK II.”
8 ) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” ESZKÖZBESZERZÉSI PÁLYÁZAT
9 ) „MATEMATIKA A JÖVŐ TÜKRÉBEN” (NTP-KTMK-12)
10 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK
11 ) SPORTTÁMOGATÁSI PÁLYÁZAT A KÉZILABDA SZAKOSZTÁLY FEJLESZTÉSÉRE
12 ) AZ ÚJ SZÉCHENYI-TERV KERETÉBEN SIKERES PÁLYÁZATAINK
13 ) "EMLÉKEINK A JÖVŐ ZÁLOGA "
14 ) KONZORCIUMI PÁLYÁZATOK
15 ) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ÉS DROGPREVENCIÓ
16 ) NTP-OKA-II./1
17 ) NTP-OKA-II./1
18 ) TÁMOP–3.4.4./B/08/1
19 ) TÁMOP–3.4.4./B/08/1
20 ) TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2009-0009 Pedagógusképzések a ZIG-ben
21 ) ERÕSZAKMENTES, EGÉSZSÉGTUDATOS ISKOLA
22 ) BIZTONSÁGOS ISKOLA PROGRAM
23) HEFOP 3.1.3/B
24 ) JESZ PROGRAM
25 ) VILÁG-NYELV PROGRAM
26 ) BÁZISISKOLA PROGRAM
1) Tehetséghidak – Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Németből
A projekt azonosítószáma: OPER-12382 A projekt címe: Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Németből Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Elnyert összeg: 150.000 Ft A projekt megvalósításának időtartama: 2017.03.01. – 2017.04.30. A projekt vezetője: Bajdik Gabriella, Sárga Tamás
A projekt célja: A világ megismertetésén túl a gyermekek személyiségének komplex fejlesztése. Az idegen nyelvű kommunikáció során meghatározó jelentőségű a nyelvekkel, az idegen nyelveket beszélő emberekkel és a más kultúrákkal kapcsolatos pozitív attitűd megalapozása, ami magában foglalja a nyelvek, kultúrák közötti kommunikáció iránti nyitottságot. További célunk a nyelvek terén tehetséges diákok német nyelvi kommunikációs készségének és beszédértésének a fejlesztése audiovizuális eszközök segítségével.
A célcsoport 16 fő 9-12. évfolyamos tehetséges diák. Kiegészítő tevékenységként a nyíregyházi Iserlohn-bizottság egykori elnöke bemutatta testvérvárosunk, Iserlohn és a régió gazdasági, turisztikai és kulturális fejlődését. Cél, hogy a tanulók Sauerlandról rendelkezzenek minél több információval, ismerjék meg az ott élő emberek kultúráját, szokásait, hagyományait. Ismerjék meg, melyek a fontosabb nevezetességek, utazási célok. Alakuljon ki a diákokban egy kép arról, hogy hol van Iserlohn helye Európában, milyen kapcsolódási pontok vannak Nyíregyháza és Iserlohn között. A projekt a MATEHETSZ Tehetséghidak Programja keretében valósult meg.
|
2) Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Biológiából
A projekt azonosítószáma: OPER-12003 A projekt címe: Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Biológiából Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Elnyert összeg: 150.000 Ft A projekt megvalósításának időtartama: 2017.03.18. – 2017.05.31. A projekt vezetője: Siklósi-Baglyos Beáta
A projekt célja: Az emelt szintű biológia képzésen részt vevő diákok számára (akik gyógyszerész, vegyész, biológus vagy orvos területre szeretnének jelentkezni) tömbösített formában, olyan biológiai laborgyakorlatok megvalósítása, amelyekkel a biokémia, sejtbiológia, anyagcsere-folyamatok témakörét kibővíthetjük, elmélyíthetjük, melyek a szűkös tanórai keretek közé nem illeszthetők be. Cél a kutatói attitűd, a kísérleti munka, a kvantitatív szemléletmód fejlesztése, a team munka, a kooperáció megvalósítása.
A célcsoport 31 fő 11. évfolyamos tehetséges diák. A projekt során filmklub foglalkozás keretében cél: A sejtalkotók működésén és az anyagcsere-folyamatokon keresztül az evolúció-biológia más megvilágításba helyezése, aminek célja, hogy a tanultak átgondolásán túl, új ötletekkel hogyan lehet bebetonozott elméleteket újragondolni, újakat létrehozni. Megmutatni, hogy a leendő kutatóknak más rendszer-szemléletű gondolkodása szükséges az új felfedezésekhez, és azt, hogyan lehet együtt újragondolni egy-egy világot meghódító elméletet.
|
3) "Optimizmus és életkedv - Merj a jövőbe nézni!" tehetséggondozó program
A projekt azonosítószáma: NTP-KKI-16-0295 A projekt címe: "Optimizmus és életkedv - Merj a jövőbe nézni!" Kedvezményezett: „A Tehetségért a Zrínyiért” Alapítvány Elnyert összeg: 1.778.000 Ft A projekt megvalósításának időtartama: 2016.08.01. – 2017.06.30. A projekt vezetője: Tisza Zsuzsanna Szakmai segítő: Szűcs Róbert
A pályázat "A köznevelési és a kulturális intézményekben működő komplex tehetséggondozó és tehetségfejlesztő programok megvalósításának támogatása" program keretében valósul meg.
A tehetséggondozó program keretében, a pályázó alapítvány az általa támogatott intézményben tanuló diákok számára pályázott komplex 60 órás tanórán kívüli tehetséggondozó programra Életpálya építés területen belül kiegészítve egy 1 napos kirándulással (üzemlátogatás, csapatépítés). A program megvalósításával az alapítvány egy kevésbé előtérben lévő kompetencia területet az életpálya építést kívánja beépíteni tanórán kívüli tevékenységként a gimnázium pedagógiai munkájába megfelelve az alapító okiratának és a kiírásnak megfelelően. A program lényege, hogy az iskola diákjait a kezdeményezés és a kreativitás, a megváltozott munkaerő-piaci igények megjelenésének és a vállalkozói kompetenciafejlesztés jegyében támogassa lehetőségeik felismerésében, saját ötleteik kitalálásában, megtervezésében, életpálya-építésében, majd ezekre modellezésében. A program során tisztázódnak a tehetséggel kapcsolatos problémák, a résztvevők megismerik a tehetség-ügyet (ötlet kitalálás) legjobban szolgáló döntések meghozatalának mechanizmusát.
|
4) "Titokzatos Ókor" tehetséggondozó program
A projekt azonosítószáma: NTP-KKI-16-0349 A projekt címe: "Titokzatos Ókor" Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium Elnyert összeg: 1.700.000 Ft A projekt megvalósításának időtartama: 2016.08.01. – 2017.06.30. A projekt vezetője: Szűcs Róbert Szakmai segítő: Suller Zoltán
A pályázat "A köznevelési és a kulturális intézményekben működő komplex tehetséggondozó és tehetségfejlesztő programok megvalósításának támogatása" program keretében valósul meg.
Az új komplex 60 órás tehetséggondozó program a történelmet szerető diákok részére tanórán kívüli interaktív tehetséggondozó foglalkozásokat takar a történelem, különösen az ókor iránt érdeklődő leendő tehetségek számára. A pályázati program során rendszereződnek ismereteik és új szemszögből ismerik meg az ókori történelmet. Külön tematikus interaktív foglalkozások épülnek be a tehetséggondozó programba. A program célja a tanulók szemléletének és történettudományi ismereteinek tágítása, a történelem tantárgy népszerűsítése, az elméleti ismeretek rendszerezése, motiválás, ókortörténeti mini kutatás, kutatásmódszertan megismerése, gazdagítás, gyorsítás, differenciálás, személyiség- és képességfejlesztés, együttműködésre nevelés, pályaorientálás, hálózati tanulás, illetve a program lehetőséget biztosít a diákoknak kreatív ötleteik megvalósítására a program végén produktumaik, bemutatóik megismertetésére az iskola tanulóival, tanáraikkal.
Cél, hogy speciális ókortörténeti, ill. egyéb, a tananyagon túlmutató témák (tévhitek az ókorral kapcsolatban, eltűnt ókori népek, homoszexualitás, mint mikroszociális stratégia, ókori személyiségek és hátterük, a valódi polis stb.) megismertetésével felkeltjük az érdeklődésüket, bővítjük tudásukat, tágítjuk látókörüket.
Cél, hogy a programba meghívott neves külső szakember (Dr. Buhály Attila) előadásával népszerűsíthetjük a tárgyat, jobban rávilágíthatunk a gyakorlati alkalmazhatóságra és a jövőben megoldásra váró problémákra, valamint a tehetséggondozó kör résztvevői bepillanthatnak a kutatói munkába és a történészi mesterségbe, ezáltal a pályaorientáció is, mint szempont, cél érvényre jut.
A komplex tehetséggondozó program két napos tanulmányútjának célja, hogy hazánk két legjelentősebb ókori emlékét (Aquincum és Gorsium) testközelből is felfedezve szerezzenek tapasztalatokat a tanulók. A tanulmányút során a tanulók lazító programokon (színház, mozi) is részt vesznek. |
5) "CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSA" – TÁMOP-3.4.5-12-2012-001
A Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium sikerrel vett részt a Tehetséggondozó Programiroda TÁMOP-3.4.5-12-2012-001 azonosító számú kiemelt projektben, melynek címe "Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása".
Ennek keretében a tehetséggondozás három új formája valósulhat meg: >> Pályázati anyag<<
A pályázat lebonyolítása a MATEHETSZ szervezésében zajlik. |
6) TEHETSÉGHIDAK PROGRAM NEVŰ KIEMELT PROJEKT KERETÉBEN MEGVALÓSULÓ VERSENYFELKÉSZÍTŐ SZAKKÖRÖK SIKERES DIÁKMENTOROK BEVONÁSÁVAL (TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001)
A )
B )
|
7) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 AZONOSÍTÓ SZÁMÚ „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” KIEMELT PROJEKT KERETÉBEN MEGVALÓSULÓ „GAZDAGÍTÓ PROGRAMPÁROK II.”
Beszámoló - Oper 3359 (Gazdagító programpárok II.)
A) Művészet és Játék: élmény és terápia
B) Történelmi emlékeink-jelenkori élményeink
C) Töri - Matek - gazdagító programpár a ZIG-ben
|
8) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” ESZKÖZBESZERZÉSI PÁLYÁZAT
Iskolánk, mint akkreditált tehetségpont sikeresen pályázott a TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” nevu kiemelt projekt keretében fiatalok tehetséggondozásához szükséges eszközök beszerzésére.
A két pályázat során az alábbi hangszerek és taneszközök kerültek beszerzésre egymillió forint értékben:
- Yamaha DGX-640W + 3-as pedálsor digitális Grand Piano zongora |
9) „MATEMATIKA A JÖVO TÜKRÉBEN” (NTP-KTMK-12) A pályázat keretében közel 1 millió Ft-ot nyertünk matematika tehetséggondozó muhelyre.
A pályázatban 15 tanuló és 2 pedagógus vett részt (Bartha Dénesné, Tisza Zsuzsanna). Megvalósítás ideje: 2013. május-június
A pályázatunk célja: matematikából tehetséges tanulók felkészítése, velük való foglalkozás, melyek segítik a természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését, elsodlegesen a muszaki-természettudományos logikájú, gyakorlati tapasztalatokra építo gondolkodás és problémaérzékenység-megoldás fejlesztése révén. A foglalkozások során alkalmazzuk a dúsítás, a gyorsítás és a differenciálás módszereit. A feladatokat nem a törzsanyagban tanultak alapján határoztuk meg, hanem az alapján, hogy minél jobban segítsék a 15-16 éves tanulók (9. és 10. évfolyamos) természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését, elsodlegesen a muszaki-természettudományos logikájú, gyakorlati tapasztalatokra építo gondolkodás és problémaérzékenység-megoldás fejlesztését és a gyakorlati tapasztalatokra épülo gondolkodást.
A kiválasztott tanulók tanórán kívüli foglalkozás keretében 2013. május-júniusban heti 4-4 órában, valamint egész napos foglalkozások keretében korszeru digitális eszközökkel (interaktív tábla, matematikai szoftver) elsosorban a természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését felhasználva a korábbi évek, ehhez a korosztályhoz tartozó matematikai versenyfeladataival foglakoznak tematikus felbontásban. A pályázat keretén belül lehetoségünk volt Budapesten látogatást tenni az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumában és a Berzsenyi Dániel Gimnázium speciális matematika tagozatának munkájába is betekintést nyerhettünk.
A nagyon jó hangulatú és felejthetetlen élményt nyújtó tanulmányút keretében ellátogattunk a Csodák Palotájába. |
A TÁMOP 3.4.5-12-20120001-es kiemelt projekt keretében tanórán kívüli tehetségsegítő programok indultak a Gimnáziumban. A versenyekre való felkészítést a pedagógusok sikeres diákmentorok bevonásával végzik. A diákmentorok néhány éve még a Zrínyi Gimnázium tanulói voltak, s most az egyetemről tértek vissza. A Magyar Tehetség Segítő Szervezetek Szövetsége által kiírt pályázaton három szakkörünk is sikeresen indult: informatikából, matematikából és fizikából indíthattuk el a verseny felkészítő foglalkozásokat.
|
11) SPORTTÁMOGATÁSI PÁLYÁZAT A KÉZILABDA SZAKOSZTÁLY FEJLESZTÉSÉRE
A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium iskolai sportköre a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény alapján sikeresen pályázott a kézilabda szakosztály működtetésére és fejlesztésére. A törvény értelmében 2.997.000 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert, amelyhez még 330.000 Ft önrész is társult. A Támogatott a kapott támogatást utánpótlás-nevelési feladatok, a sportfejlesztési programjában rögzített célok elérése érdekében használhatja fel. Támogató a támogatást 2011. július 1. - 2012.június 30. között időtartamra biztosította.
Bartha Dénes testnevelő tanár
|
12) AZ ÚJ SZÉCHENYI-TERV KERETÉBEN SIKERES PÁLYÁZATAINK
A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium mint kiválóan akkreditált tehetségpont sikeresen pályázott az Új Széchenyi-Terv következő projektjeire:
A projektek az OFI és a Wekerle Sándor Alapkezelő által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósulnak meg.
|
13) "EMLÉKEINK A JÖVŐ ZÁLOGA "
A Holocaust Emlékközpont a TÁMOP - 3.2.11/10/1/KMR/2010-0059 számú projekt keretében együttműködésre kérte fel iskolánkat. A körülbelül 10 órás szakkör célja a tanulók történeti, helytörténeti tudásának bővítése, más népek és kultúrájuk megismerése, egymás elfogadásának, a toleráns gondolkodás alapjainak, a civil és felelős állampolgár attitűdjének kialakítása, az ismeretszerzés szabadidős tevékenységi formáiban való jártasság megszerzése. A célokat változatos tevékenységi formában kívánjuk megvalósítani: szakköri óra, terepmunka, interjúkészítés, látogatás a budapesti Emlékközpontban. A legjobbakat egy tartalmas nyári táborra is várják a szervezők! A projektben való részvétel nagy megtiszteltetés számunkra, hiszen a Tiszántúlról egyetlen iskolát kértek fel a közreműködésre. Érdeklődni Kobzos István igazgatóhelyettes úrnál lehet!
|
Második éve veszünk részt a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház nyertes pályázatán mint partneriskola. Idén a SZÍ-NE-JA-VA TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0233 pályázat keretén belül négy blokkból álló az egész tanévet átfogó színházi irodalmi eseményeken, rendezvényeken van lehetőségük a diákoknak részt venni.
1. Heti szakkör keretein belül 12 alkalommal beszédtechnika órát tart Horváth Sebestyén Sándor a Móricz Zsigmond Színház színésze.
2. Rendhagyó irodalomórák keretein belül:
3. Iskolaszínház: egy alkalommal az iskola falain belül tekintik meg a diákok Moliére Tartuffe című művét.
4. Tasnádi István Kokainfutár
"Művészet és személyiség" a Krúdy Gyula ArtMozi és Rendezvénycentrum művészeti kompetencia fejlesztő programjaiNyíregyháza közoktatási intézményeiben TÁMOP -3.2.3-09/2-2010-0014 A Krúdy Gyula Art Mozi és Rendezvénycentrum sikeresen pályázott aTÁMOP -3.2.3 támogatási konstrukcióban. A pályázat kiírója a Nemzeti FejlesztésiÜgynökség. A program az ÚjMagyarország Fejlesztési Terv része. A projekt megvalósításának időtartama: 2010. december 1. - 2012. július 31. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Nyíregyháza Város Önkormányzata által fenntartott általános iskolái és középiskolái a törvény adta lehetőségek keretei között szervez tehetséggondozó, felzárkóztató, egyéni fejlesztő foglalkozásokat, ezek azonban nem elegendőek, a nagyon magas osztálylétszám miatt kevés idő jut az egyéni foglalkozásokra, képzésekre. A magyar közoktatás eredményességét vizsgáló hazai és nemzetközi mérések tanúsága szerint diákjaink jelentősen elmaradnak az OECD országok tanulóinak élvonalától az alkalmazásképes ismeretek használata tekintetében. A vizsgálatok eredményeként bebizonyosodott, hogy az intézmények közötti minőségi különbségek erőteljesen meghatározzák a gyermekek egyéni teljesítményét és ezáltal a társadalmi kohéziót gyengítik. A program a közoktatás jelenlegi negatív vonásain segít új formáival, új eszközeivel. A projekt középpontjában a nem formális és tehetséggondozó programok szerepelnek, amelyekbe összesen 396 fő tanuló kerül bevonásra. A 3 kiválasztott iskolában (Nyíregyházi Főiskola Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskolája és Alapfokú Művészeti Intézmény, Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium, Bánki Donát Műszaki Középiskola és Kollégium) fotó, videó és képzőművészeti szakkörök indultak. Képzőcsoportonként 4 félévben minimum 8 főnek nyújtanak ingyenes szolgáltatást, tehetséggondozásban csoportonként további 4 fő fejlesztése történik meg. Megvalósításra kerülnek a csoportok munkáját bemutató helyi programok, kiállítások, három 6 napos tábor, a projekt tevékenységeiről szakmai kiadványban adnak majd számot és a programot egy fesztivál zárja majd. A projekt további két közművelődési szakember továbbképzésével egészül ki. A projekt eredményeként nőni fog a közoktatási intézmények képzésének hatékonysága, a nem formális tanulás elismerése a város közösségeiben. Iskolánkban január elején indultak el a szakkörök, melyeken a diákok nagy érdeklődéssel vesznek részt és megpróbálják a szakmák alapjait elsajátítani. A szakkörök vezetői: Video szakkör: Miló Mihály (a Nyíregyházi Televízió vezető operatőre, rendezője (HSC, HSD) Foto szakkör: Boros György (fotóművész - Jósa András Múzeum, Nyíregyháza) Képzőművészeti szakkör: Ágoston Ildikó (Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium ének-rajz szakos tanára)
|
15) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ÉS DROGPREVENCIÓ
A debreceni Aranyhíd Drogsegély Alapítvány (ADA) közreműködésével megvalósított pályázat.
Elnyert összeg: 700.000 forint
Programfelelős: Martinovszkyné Kondrák Margit
|
A 2010-11 tanévi tehetséggondozó műhelyek támogatása a közoktatás területén
„ZIG” képzőművészeti tehetségműhely
Elnyert összeg: 807.000 forint
Vezető tanár: Horváth Linda tanárnő
|
A 2010-11 tanévi tehetséggondozó műhelyek támogatása a közoktatás területén
Kisokos matematikai tehetségműhely
Elnyert összeg: 450.000 forint
Vezető tanár: Sánta József tanár úr
|
|
Iskolánk regisztrált tehetségpontként elkészítette pályázatát a TÁMOP–3.4.4./B/08/1-es projektre, melynek címe Tehetségsegítő Hálózat Kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban. Pályázatunkkal nemcsak az iskolánkban tanulók tehetséggondozását szeretnénk megoldani, hanem kiterjeszteni kapcsolatrendszerünket az általános iskolákkal és a felsőoktatási intézményekkel is. Ennek jegyében több tanulmányi versenyt hirdetünk meg.
|
20) TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2009-0009 Pedagógusképzések a ZIG-ben
Projekt neve: Pedagógusképzések a ZIG-ben Projekt leírása: A projekt kiemelt célja a pedagógusok fejlesztése, pedagógiai kompetenciák szélesítése és elmélyítése, oklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzések támogatásával. Pedagógusok részvétele a felsőoktatás rendszerében felsőfokú szakirányú továbbképzésen, részismereti képzésben és mesterképzésben. Iskolánkból négy pedagógus képzését finanszírozza a pályázat, akik az alábbi tanulmányokat folytatják:
Pályázat kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.) Közreműködő szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit kft.
|
21) ERÕSZAKMENTES, EGÉSZSÉGTUDATOS ISKOLA
2009. december 08-án az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet döntése alapján iskolánk elnyerte az „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” címet. Ez a cím azoknak az általános és középfokú iskoláknak az elismerését szolgálja, melyek magukra vállalják az intézményben előforduló agresszív magatartási formák visszaszorítása érdekében a társadalmi szintű paradigmaváltáshoz való intézményes hozzájárulást is, valamint a gyermekek egészségmagatartásának formálása érdekében vállalják, hogy átdolgozzák, intézményesítetten megvalósítják készségalapú egészségnevelési programjukat. Az intézményi erőszakos cselekmények visszaszorítása érdekében intézményi megvalósítási tervet, ún. „Iskolabiztonság” stratégiát dolgoznak ki és működtetnek. |
22) BIZTONSÁGOS ISKOLA PROGRAM
A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium sikerrel pályázott az Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet által kiírt Biztonságos Iskola Projektre, melynek célja volt az ún. jó gyakorlatok bemutatása. Dr. Szilágyi László iskolapszichológus írta meg a pályázatot felhasználva Tisza Zsuzsanna mentálhigiénikus és Martinovszkyné Kondrák Margit ifjúságvédelmi felelős tapasztalatait. A pályázat címe: „Terepgyakorlat és Ellen-Szer: a játék és tudás ereje az erőszak ellen”. Dr. Szilágyi László egy Debrecenben tartott regionális konferencián be is mutatta a pályázat anyagát. Az iskola 200.000,-Ft jutalomban részesült, melyet a kollégiumi kamerarendszer fejlesztésére fordítottunk. |
A pályázat címe: A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2009 tavaszán írta ki a HEFOP 3.1.3 projektben érintett iskolák számára az újabb pályázatát, melynek célja a kompetencia alapú oktatási módszerek eszközigényének kiterjesztése, szélesítése. A pályázaton 9,5 millió forintot nyert az iskola, a projektzárás időpontja: 2009. június 30. A fenntartás ideje: 2014. Ezt az összeget két új tanterem informatikai modernizációjára fordítottuk, illetve a tanítást-tanulást segítő szoftvereket, tankönyveket szereztünk be. A 24-es tanterem gépparkja teljesen megújul, illetve a 14-es tanterembe telepítjük majd „a kreatív tanársegéd rendszert”.
|
A következő eszközöket szerezzük be: |
2009 júniusában iskolánk sikerrel pályázott és 1,5 millió forintot nyert. Huszárné Kádár Ibolya igazgatónő június 30-án írta alá az Egészségügyi Minisztériumban a két évre szóló szerződést. Eszerint a támogatást a következőképpen kell felhasználni: Augusztus folyamán 10 tanár kiképzésére kerül sor. December 31-ig vállaltuk 200 diák felkészítését a hirtelen szívhalál megelőzésére. Életmentő pontot a kollégiumi portáján alakítunk ki. Érdeklődő gyerekek szeptember 15-ig Martinovszkyné Kondrák Margit ifjúságvédelmi felelősnél jelentkezzenek. |
A TEMPUS Közalapítvány meghirdette a „Nyílt órák” pályázatát, melynek célja a bevált nyelvtanítási gyakorlatok disszeminációja. Iskolánk sikerrel vett részt a pályázaton, így a következő szaktanárok tarthattak sikeres bemutató órákat a megye érdeklődő pedagógusai számára:
|
A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közoktatási Közalapítvány minden évben meghirdeti Bázisiskolai Programját. Ebben az évben 570.000,-Ft-ot kaptunk a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézettel közösen szervezett programokra. Saját fejlesztésű projektjeink a következőek voltak: A bázisiskolai programban résztvevők kollegák névsora: Gönczy Ágnes, Mercs István, Móriczné Megyesi Éva, Kovácsné Győri Gabriella, Huszárné Kádár Ibolya, Kanyuk János, Dr. Antal Attiláné, Dr. Mándy Tihamér, Pocsai Péter, Bartha Dénesné, Tisza Zsuzsa, Dr. Szilágyi László, Dr. Csapóné Kovács Erzsébet, Christina Takács. |