Sikeres pályázataink


1 ) TEHETSÉGHIDAK - CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉG MEGVALÓSÍTÁSA NÉMETBŐL
2 ) TEHETSÉGHIDAK - CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉG MEGVALÓSÍTÁSA BIOLÓGIÁBÓL
3 ) "OPTIMIZMUS ÉS ÉLETKEDV - MERJ A JÖVŐBE NÉZNI!
4 ) "TITOKZATOS ÓKOR" TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAM
5 ) "CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSA" – TÁMOP-3.4.5-12-2012-001
6 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK - VERSENYFELKÉSZÍTŐ SZAKKÖRÖK
7 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK - „GAZDAGÍTÓ PROGRAMPÁROK II.”
8 ) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” ESZKÖZBESZERZÉSI PÁLYÁZAT
9 ) „MATEMATIKA A JÖVŐ TÜKRÉBEN” (NTP-KTMK-12)
10 ) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK
11 ) SPORTTÁMOGATÁSI PÁLYÁZAT A KÉZILABDA SZAKOSZTÁLY FEJLESZTÉSÉRE
12 ) AZ ÚJ SZÉCHENYI-TERV KERETÉBEN SIKERES PÁLYÁZATAINK
13 ) "EMLÉKEINK A JÖVŐ ZÁLOGA "
14 ) KONZORCIUMI PÁLYÁZATOK
15 ) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ÉS DROGPREVENCIÓ
16 ) NTP-OKA-II./1
17 ) NTP-OKA-II./1
18 ) TÁMOP–3.4.4./B/08/1
19 ) TÁMOP–3.4.4./B/08/1
20 ) TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2009-0009 Pedagógusképzések a ZIG-ben
21 ) ERÕSZAKMENTES, EGÉSZSÉGTUDATOS ISKOLA
22 ) BIZTONSÁGOS ISKOLA PROGRAM
23) HEFOP 3.1.3/B
24 ) JESZ PROGRAM
25 ) VILÁG-NYELV PROGRAM
26 ) BÁZISISKOLA PROGRAM


1) Tehetséghidak – Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Németből

 

A projekt azonosítószáma: OPER-12382

A projekt címe: Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Németből

Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium

Elnyert összeg: 150.000 Ft

A projekt megvalósításának időtartama: 2017.03.01. – 2017.04.30.

A projekt vezetője: Bajdik Gabriella, Sárga Tamás

 

A projekt célja: A világ megismertetésén túl a gyermekek személyiségének komplex fejlesztése. Az idegen nyelvű kommunikáció során meghatározó jelentőségű a nyelvekkel, az idegen nyelveket beszélő emberekkel és a más kultúrákkal kapcsolatos pozitív attitűd megalapozása, ami magában foglalja a nyelvek, kultúrák közötti kommunikáció iránti nyitottságot. További célunk a nyelvek terén tehetséges diákok német nyelvi kommunikációs készségének és beszédértésének a fejlesztése audiovizuális eszközök segítségével.

 

A célcsoport 16 fő 9-12. évfolyamos tehetséges diák.

Kiegészítő tevékenységként a nyíregyházi Iserlohn-bizottság egykori elnöke bemutatta testvérvárosunk, Iserlohn és a régió gazdasági, turisztikai és kulturális fejlődését. Cél, hogy a tanulók Sauerlandról rendelkezzenek minél több információval, ismerjék meg az ott élő emberek kultúráját, szokásait, hagyományait. Ismerjék meg, melyek a fontosabb nevezetességek, utazási célok. Alakuljon ki a diákokban egy kép arról, hogy hol van Iserlohn helye Európában, milyen kapcsolódási pontok vannak Nyíregyháza és Iserlohn között.

A projekt a MATEHETSZ Tehetséghidak Programja keretében valósult meg.

                                                                                          

 

 

Az oldal tetejére

 

2) Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Biológiából

 

A projekt azonosítószáma: OPER-12003

A projekt címe: Csoportos tehetségsegítő tevékenység megvalósítása Biológiából

Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium

Elnyert összeg: 150.000 Ft

A projekt megvalósításának időtartama: 2017.03.18. – 2017.05.31.

A projekt vezetője: Siklósi-Baglyos Beáta

 

A projekt célja: Az emelt szintű biológia képzésen részt vevő diákok számára (akik gyógyszerész, vegyész, biológus vagy orvos területre szeretnének jelentkezni) tömbösített formában, olyan biológiai laborgyakorlatok megvalósítása, amelyekkel a biokémia, sejtbiológia, anyagcsere-folyamatok témakörét kibővíthetjük, elmélyíthetjük, melyek a szűkös tanórai keretek közé nem illeszthetők be.  Cél a kutatói attitűd, a kísérleti munka, a kvantitatív szemléletmód fejlesztése, a team munka, a kooperáció megvalósítása.

 

A célcsoport 31 fő 11. évfolyamos tehetséges diák.

A projekt során filmklub foglalkozás keretében cél: A sejtalkotók működésén és az anyagcsere-folyamatokon keresztül az evolúció-biológia más megvilágításba helyezése, aminek célja, hogy a tanultak átgondolásán túl, új ötletekkel hogyan lehet bebetonozott elméleteket újragondolni, újakat létrehozni. Megmutatni, hogy a leendő kutatóknak más rendszer-szemléletű gondolkodása szükséges az új felfedezésekhez, és azt, hogyan lehet együtt újragondolni egy-egy világot meghódító elméletet.

                                                                                                       

 

 

Az oldal tetejére

 

3) "Optimizmus és életkedv - Merj a jövőbe nézni!" tehetséggondozó program

 

A projekt azonosítószáma: NTP-KKI-16-0295

A projekt címe: "Optimizmus és életkedv - Merj a jövőbe nézni!"

Kedvezményezett: „A Tehetségért a Zrínyiért” Alapítvány

Elnyert összeg: 1.778.000 Ft

A projekt megvalósításának időtartama: 2016.08.01. – 2017.06.30.

A projekt vezetője: Tisza Zsuzsanna

Szakmai segítő: Szűcs Róbert

 

A pályázat "A köznevelési és a kulturális intézményekben működő komplex tehetséggondozó és tehetségfejlesztő programok megvalósításának támogatása" program keretében valósul meg.

 

            A tehetséggondozó program keretében, a pályázó alapítvány az általa támogatott intézményben tanuló diákok számára pályázott komplex 60 órás tanórán kívüli tehetséggondozó programra Életpálya építés területen belül kiegészítve egy 1 napos kirándulással (üzemlátogatás, csapatépítés). A program megvalósításával az alapítvány egy kevésbé előtérben lévő kompetencia területet az életpálya építést kívánja beépíteni tanórán kívüli tevékenységként a gimnázium pedagógiai munkájába megfelelve az alapító okiratának és a kiírásnak megfelelően.

            A program lényege, hogy az iskola diákjait a kezdeményezés és a kreativitás, a megváltozott munkaerő-piaci igények megjelenésének és a vállalkozói kompetenciafejlesztés jegyében támogassa lehetőségeik felismerésében, saját ötleteik kitalálásában, megtervezésében, életpálya-építésében, majd ezekre modellezésében. A program során tisztázódnak a tehetséggel kapcsolatos problémák, a résztvevők megismerik a tehetség-ügyet (ötlet kitalálás) legjobban szolgáló döntések meghozatalának mechanizmusát.

 

  • - Tudják megfogalmazni világosan céljaikat ötleteiket, legyenek képesek megfogalmazni maguknak a következő kérdést: mit akarok és merre tartok?
  • - Legyenek kellően motiváltak, rendelkezzenek kellő optimizmussal, a céljaik megvalósításához szükséges pozitív hozzáállással és energia befektetéssel.
  • - Legyenek képesek lehetőségeiket feltérképezni.
  • - Tudjanak pozícionálni.
  • - Legyenek képesek tudatosan tervezni.
  • - Legyenek képesek üzleti terveket elképzelni és készíteni.
  • - Legyenek képesek önreflexióra, legyenek kreatívak, rugalmasak, mobilak.
  • - Legyenek képesek tudatos pénzügyi tervezésre.
  • - A terveket legyenek képesek prezentálni, bemutatni.

                                                                                                              

 

 

Az oldal tetejére

 

4) "Titokzatos Ókor" tehetséggondozó program

 

A projekt azonosítószáma: NTP-KKI-16-0349

A projekt címe: "Titokzatos Ókor"

Kedvezményezett: Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium

Elnyert összeg: 1.700.000 Ft

A projekt megvalósításának időtartama: 2016.08.01. – 2017.06.30.

A projekt vezetője: Szűcs Róbert

Szakmai segítő: Suller Zoltán

 

 

A pályázat "A köznevelési és a kulturális intézményekben működő komplex tehetséggondozó és tehetségfejlesztő programok megvalósításának támogatása" program keretében valósul meg.

 

Az új komplex 60 órás tehetséggondozó program a történelmet szerető diákok részére tanórán kívüli interaktív tehetséggondozó foglalkozásokat takar a történelem, különösen az ókor iránt érdeklődő leendő tehetségek számára. A pályázati program során rendszereződnek ismereteik és új szemszögből ismerik meg az ókori történelmet. Külön tematikus interaktív foglalkozások épülnek be a tehetséggondozó programba.

            A program célja a tanulók szemléletének és történettudományi ismereteinek tágítása, a történelem tantárgy népszerűsítése, az elméleti ismeretek rendszerezése, motiválás, ókortörténeti mini kutatás, kutatásmódszertan megismerése, gazdagítás, gyorsítás, differenciálás, személyiség- és képességfejlesztés, együttműködésre nevelés, pályaorientálás, hálózati tanulás, illetve a program lehetőséget biztosít a diákoknak kreatív ötleteik megvalósítására a program végén produktumaik, bemutatóik megismertetésére az iskola tanulóival, tanáraikkal.

 

Cél, hogy speciális ókortörténeti, ill. egyéb, a tananyagon túlmutató témák (tévhitek az ókorral kapcsolatban, eltűnt ókori népek, homoszexualitás, mint mikroszociális stratégia, ókori személyiségek és hátterük, a valódi polis stb.) megismertetésével felkeltjük az érdeklődésüket, bővítjük tudásukat, tágítjuk látókörüket.

 

Cél, hogy a programba meghívott neves külső szakember (Dr. Buhály Attila) előadásával népszerűsíthetjük a tárgyat, jobban rávilágíthatunk a gyakorlati alkalmazhatóságra és a jövőben megoldásra váró problémákra, valamint a tehetséggondozó kör résztvevői bepillanthatnak a kutatói munkába és a történészi mesterségbe, ezáltal a pályaorientáció is, mint szempont, cél érvényre jut.

 

A komplex tehetséggondozó program két napos tanulmányútjának célja, hogy hazánk két legjelentősebb ókori emlékét (Aquincum és Gorsium) testközelből is felfedezve szerezzenek tapasztalatokat a tanulók. A tanulmányút során a tanulók lazító programokon (színház, mozi) is részt vesznek.

 

 

Az oldal tetejére

 

5) "CSOPORTOS TEHETSÉGSEGÍTŐ TEVÉKENYSÉGEK MEGVALÓSÍTÁSA" – TÁMOP-3.4.5-12-2012-001

 

A Nyíregyházi Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium sikerrel vett részt a Tehetséggondozó Programiroda TÁMOP-3.4.5-12-2012-001 azonosító számú kiemelt projektben, melynek címe "Csoportos tehetségsegítő tevékenységek megvalósítása".


Ennek keretében a tehetséggondozás három új formája valósulhat meg:
1)   Versenyfelkészítő szakkör matematikából (Bartha Dénesné)
2)   Gazdagító programpár a vállalkozói kompetenciafejlesztésre (Tehetségfejlesztő tanár: Tisza Zsuzsanna)

           >> Pályázati anyag<<
3)   Sikeres szülői életpályák bemutatása (Dr. Takácsné Fazekas Julianna)


A pályázat megvalósítási ideje: 2015. január 3-tól április 15-ig.
Az elnyert pályázati támogatás: 1.070.000,-Ft

A pályázat lebonyolítása a MATEHETSZ szervezésében zajlik.

 

 

Az oldal tetejére

 

6) TEHETSÉGHIDAK PROGRAM NEVŰ KIEMELT PROJEKT KERETÉBEN MEGVALÓSULÓ VERSENYFELKÉSZÍTŐ SZAKKÖRÖK SIKERES DIÁKMENTOROK BEVONÁSÁVAL (TÁMOP 3.4.5-12-2012-0001)

 

A )

 

B )


 

Az oldal tetejére

 

7) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 AZONOSÍTÓ SZÁMÚ „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” KIEMELT PROJEKT KERETÉBEN MEGVALÓSULÓ „GAZDAGÍTÓ PROGRAMPÁROK II.”

 

Beszámoló - Oper 3359 (Gazdagító programpárok II.)

 

A) Művészet és Játék: élmény és terápia
Gimnáziumunk pszichológia szakköre nyertese lett a Tehetséghidak Program keretében meghirdetett Gazdagító programpárok II. körös pályázatának, amelyet a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége írt ki.
Ennek keretében Dr. Szilágyi László tanár úr és Dr. Szilágyiné Bakajsza Ivett tanárnő vezetésével fejlesztő pszichológia, drámapedagógiai foglalkozásokon vesz részt 14 diák. A foglalkozások célja az interperszonális készségek fejlesztése és a segítő foglalkozások pszichológiai gyakorlatának megismerése. A program 12 órája tartalmazza a Down Egyesület által fenntartott nyíregyházi Csodavár Korai Fejlesztő Központba történő látogatásokat, az ott folyó munkába való bekapcsolódást, valamint látogatás Jósa András Oktató Kórház Gyermekrehabilitációs osztályán, s ott bábjáték-előadást a gyermekek részére.
Tervezett bruttó összköltség, amelyet a pályázat révén nyert iskolánk: 
488 684Ft
A megpályázott tevékenység időben tervezett megvalósítása: 
2013. december 16 - 2014. április 7.

 

B) Történelmi emlékeink-jelenkori élményeink
Iskolánk történelem szakköre Kobzos István tanár úr vezetésével sikeresen szerepelt a TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosító számú "Tehetséghidak Program" kiemelt projekt keretében megvalósuló "Gazdagító programpárok II." "A" (alap) elnevezésű pályázaton. A nyertes pályázat címe: Történelmi emlékeink-jelenkori élményeink.
A gazdagító programpár főbb szempontjai:
1. A történelem tantárgyhoz való kapcsolódás (a zsidó vallás és kultúra elemeinek és a holokauszt megismerése)
2. A történelmi ismeretek összekapcsolása a megismerhető tárgyi emlékekkel (múzeumlátogatás, műemlékek és emlékhelyek felkeresése)
3. A továbbtanulást és pályaorientációt elősegítendő diákmentorok bevonása
4. Egymás elfogadásának, a toleráns gondolkodás alapjainak, a civil és felelős állampolgár attitűdjének kialakítása - kompetenciák fejlesztése A programpár egymásra épülése: - továbbtanulási lehetőségek történelem szakon - múzeumpedagógiai eszközökkel kézzelfoghatóvá tenni a múltról szerzett ismereteket - elhelyezkedési, pályakezdési nehézségek - szükséges kompetenciák kialakítása - színházlátogatás (lazító program, az együtt töltött idő és nap lezárása, kulturális élmények egyéni és csoportos szinten.
A pályázat 2013. november 25-e és 2014. április 7. között valósul meg.

 

C) Töri - Matek - gazdagító programpár a ZIG-ben 
Iskolán sikerrel pályázott a TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosító számú "Tehetséghidak Program" kiemelt projekt keretében megvalósuló "Gazdagító programpárok II. "A" alap pályázatra.
A pályázati program keretében 14 fő részére tanórán kívüli foglalkozások és tömbösített hétvégi programok kerülnek megtartásra. A résztvevő 11./E osztályos tanulókkal átismétlésre kerülnek az Ókori Kelet és Ókori Görögország történetére vonatkozó ismeretek, különös tekintettel a társadalom, tudomány és a matematika története szemszögeiből.  A programban részt vesz 3 diákmentor, akik közül kettő végzős és egy volt zrínyis adja át tapasztalatait a szakkör tagjainak. A tömbösített intenzív programelemek során a tanulók meglátogatják a Nyíregyházi Főiskola Matematika és Történettudományi tanszékeit, a Megyei Levéltárat, a Jósa András Múzeumot, a Móricz Zsigmond Színházban megtekintik a Lenni vagy nem lenni című előadást és záró programelemként az élményfürdőben is kikapcsolódhatnak. A program zárásaként március végén egy kiállítást készítenek a projektmunkákból és a megszerzett ismertekből.
A pályázat során elnyert összeg: 500.000 Ft
A megvalósítás ideje: 2014. január 6. - 2014. április 7.
A programban részt vevő szaktanárok: Tisza Zsuzsanna és Szűcs Róbert

 

Az oldal tetejére

 

8) TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „TEHETSÉGHIDAK PROGRAM” ESZKÖZBESZERZÉSI PÁLYÁZAT

 

Iskolánk, mint akkreditált tehetségpont sikeresen pályázott a TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 „Tehetséghidak Program” nevu kiemelt projekt keretében fiatalok tehetséggondozásához szükséges eszközök beszerzésére. A két pályázat során az alábbi hangszerek és taneszközök kerültek beszerzésre egymillió forint értékben: - Yamaha DGX-640W + 3-as pedálsor digitális Grand Piano zongora
- 6 db klasszikus gitár
- 1 db prím citera
- 1 db tenor citera
- 1 db Tellirium világítással földgömb
- 1 db Földgömb: nappalok és éjszakák a kontinenseken
- 1 db Észak-Amerika domborzata és bányászata
- 1 db kültéri hordozható kézilabda kapu
- 1 db Tanári molekula-építo készlet szerves és szervetlen kémiához
- 2 db Gázfejleszto készülék 250 ml
- 1 db Gázfejleszto készülék 500 ml
- 1 db Az elemek periódusos rendszere
- 1 db Az elemek periódusos rendszere - elektronszerkezete
- 20 db Drótháló kerámiabetéttel 120 mm
- 23 db Sharp EL-531X-WH Színes tudományos számológép

 

Az oldal tetejére

 

9) „MATEMATIKA A JÖVO TÜKRÉBEN” (NTP-KTMK-12) A pályázat keretében közel 1 millió Ft-ot nyertünk matematika tehetséggondozó muhelyre.

 

A pályázatban 15 tanuló és 2 pedagógus vett részt (Bartha Dénesné, Tisza Zsuzsanna).

Megvalósítás ideje: 2013. május-június

 

A pályázatunk célja: matematikából tehetséges tanulók felkészítése, velük való foglalkozás, melyek segítik a természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését, elsodlegesen a muszaki-természettudományos logikájú, gyakorlati tapasztalatokra építo gondolkodás és problémaérzékenység-megoldás fejlesztése révén. A foglalkozások során alkalmazzuk a dúsítás, a gyorsítás és a differenciálás módszereit.

A feladatokat nem a törzsanyagban tanultak alapján határoztuk meg, hanem az alapján, hogy minél jobban segítsék a 15-16 éves tanulók (9. és 10. évfolyamos) természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését, elsodlegesen a muszaki-természettudományos logikájú, gyakorlati tapasztalatokra építo gondolkodás és problémaérzékenység-megoldás fejlesztését és a gyakorlati tapasztalatokra épülo gondolkodást.

 

A kiválasztott tanulók tanórán kívüli foglalkozás keretében 2013. május-júniusban heti 4-4 órában, valamint egész napos foglalkozások keretében korszeru digitális eszközökkel (interaktív tábla, matematikai szoftver) elsosorban a természettudományos, matematikai és muszaki kompetenciák elmélyítését felhasználva a korábbi évek, ehhez a korosztályhoz tartozó matematikai versenyfeladataival foglakoznak tematikus felbontásban. A pályázat keretén belül lehetoségünk volt Budapesten látogatást tenni az ELTE Trefort Ágoston Gyakorló Gimnáziumában és a Berzsenyi Dániel Gimnázium speciális matematika tagozatának munkájába is betekintést nyerhettünk.

 

A nagyon jó hangulatú és felejthetetlen élményt nyújtó tanulmányút keretében ellátogattunk a Csodák Palotájába.

 

Az oldal tetejére

 

10) TEHETSÉGHIDAK PÁLYÁZATOK

 

A TÁMOP 3.4.5-12-20120001-es kiemelt projekt keretében tanórán kívüli tehetségsegítő programok indultak a Gimnáziumban. A versenyekre való felkészítést a pedagógusok sikeres diákmentorok bevonásával végzik. A diákmentorok néhány éve még a Zrínyi Gimnázium tanulói voltak, s most az egyetemről tértek vissza. A Magyar Tehetség Segítő Szervezetek Szövetsége által kiírt pályázaton három szakkörünk is sikeresen indult: informatikából, matematikából és fizikából indíthattuk el a verseny felkészítő foglalkozásokat.
Külön öröm számunkra, hogy a diákmentorok közül többen az Arany János Tehetséggondozó Program növendékei voltak.


 

Informatika

Fizika

Matematika

Vezető tanár

Gergelyné Pivarnyik Rita

Pocsai Péter

Máté Tóth Attila

Diákmentorok

Mocsár Dávid, Bihari Zsófia, Szikszai László, Sipos Zoltán, Kocsis Adrienn

Huszári István, Sipos Zoltán, Erdős Evelin, Balogh Ferenc, Erdősi Máté, Marján Balázs

Vági Balázs,
Tóth Zsuzsa, Sződényi Katinka, Csontos Valentin, Borsos Tünde

Versenyek

OKTV
Gábor Dénes
Nemes Tihamér
Megyei Széchenyi Alkalmazói verseny

Mikola Országos Fizika Verseny,
Szilárd Leó Országos Fizika Verseny,
Dürer Országos Fizika Verseny

Ambrózy Géza Megyei Matematikai verseny,
Gordiusz Matematika Verseny,
Kenguru Matematika Verseny

Külső helyszín

-

LEGO gyárlátogatás

Budapesti Egyetemek (BME, Corvinus)

Elnyert összeg

240000Ft

240000Ft

240000Ft


 

Az oldal tetejére

 

11) SPORTTÁMOGATÁSI PÁLYÁZAT A KÉZILABDA SZAKOSZTÁLY FEJLESZTÉSÉRE

 

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium iskolai sportköre a társasági adóról és osztalékadóról szóló 1996. évi LXXXI. törvény alapján sikeresen pályázott a kézilabda szakosztály működtetésére és fejlesztésére. A törvény értelmében 2.997.000 Ft vissza nem térítendő támogatást nyert, amelyhez még 330.000 Ft önrész is társult. A Támogatott a kapott támogatást utánpótlás-nevelési feladatok, a sportfejlesztési programjában rögzített célok elérése érdekében használhatja fel. Támogató a támogatást 2011. július 1. - 2012.június 30. között időtartamra biztosította.


Támogatás felhasználási területei:

  1. sporteszköz, sportfelszerelés beszerzése
  2. gyógyszerek, diagnosztikai eszközök
  3. személyszállítási költségek
  4. nevezési költségek
  5. rendezési, felkészítési, képzési költségek
  6. felkészítéssel, edzőtáboroztatással és versenyeztetéssel közvetlenül összefüggő szállás és étkezés költsége
  7. a programban résztvevő sportszakemberek személyi jellegű ráfordításai

Bartha Dénes

testnevelő tanár


 

Az oldal tetejére

 

12) AZ ÚJ SZÉCHENYI-TERV KERETÉBEN SIKERES PÁLYÁZATAINK

 

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium mint kiválóan akkreditált tehetségpont sikeresen pályázott az Új Széchenyi-Terv következő projektjeire:

 

 

  • - A 2011-2012. tanévben megrendezendő művészeti és sportversenyek támogatására meghirdetett pályázat (NTP-MSV-11) 500.000 Ft
  • - A közoktatásban tanulók természettudományos, matematikai és műszaki kompetenciáinak elmélyítését segítő tehetséggondozó programok támogatására meghirdetett pályázat
    (NTP-KTMK-11) 1.900.000 Ft
  • - Az országban működő közoktatási kollégiumok tehetséggondozó műhelyeinek és programjainak támogatására meghirdetett pályázat (NTP-KKOLL-11-A/B/C) 90.000 Ft

 

A projektek az OFI és a Wekerle Sándor Alapkezelő által meghirdetett Nemzeti Tehetség Program támogatásával valósulnak meg.


 

Az oldal tetejére

 

13) "EMLÉKEINK A JÖVŐ ZÁLOGA "

 

A Holocaust Emlékközpont a TÁMOP - 3.2.11/10/1/KMR/2010-0059 számú projekt keretében együttműködésre kérte fel iskolánkat. A körülbelül 10 órás szakkör célja a tanulók történeti, helytörténeti tudásának bővítése, más népek és kultúrájuk megismerése, egymás elfogadásának, a toleráns gondolkodás alapjainak, a civil és felelős állampolgár attitűdjének kialakítása, az ismeretszerzés szabadidős tevékenységi formáiban való jártasság megszerzése. 

A célokat változatos tevékenységi formában kívánjuk megvalósítani: szakköri óra, terepmunka, interjúkészítés, látogatás a budapesti Emlékközpontban.

A legjobbakat egy tartalmas nyári táborra is várják a szervezők! A projektben való részvétel nagy megtiszteltetés számunkra, hiszen a Tiszántúlról egyetlen iskolát kértek fel a közreműködésre.

Érdeklődni Kobzos István igazgatóhelyettes úrnál lehet!


 

Az oldal tetejére

 

14) KONZORCIUMI PÁLYÁZATOK

 

Második éve veszünk részt a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színház nyertes pályázatán mint partneriskola. Idén a SZÍ-NE-JA-VA TÁMOP-3.2.11/10-1-2010-0233 pályázat keretén belül négy blokkból álló az egész tanévet átfogó színházi irodalmi eseményeken, rendezvényeken van lehetőségük a diákoknak részt venni.

 

1. Heti szakkör keretein belül 12 alkalommal beszédtechnika órát tart Horváth Sebestyén Sándor a Móricz Zsigmond Színház színésze.

 

2. Rendhagyó irodalomórák keretein belül:
a) Színháztörténeti óra: Illyés Ákos
b) Nézőképző játékos óra: Horváth László Attila
c) Drámaépítő-színmű olvasó óra: Rák Zoltán
d) Vers-játék és a költő irodalomóra: Vaszkó Bence
Mindannyian a Móricz Zsigmond Színház színészei

 

3. Iskolaszínház: egy alkalommal az iskola falain belül tekintik meg a diákok Moliére Tartuffe című művét.

 

4. Tasnádi István Kokainfutár
a) A darab bemutatását megelőző héten színészek egy úgynevezett előkészítő órán beszélnek a diákokkal az adott műről.
b) Diákok megtekintik a Krúdy Kamarában a színművet.
c) A mű megnézése után pár nappal színészekkel együtt a diákok feldolgozzák a látott darabot.

 

"Művészet és személyiség"

a Krúdy Gyula ArtMozi és Rendezvénycentrum művészeti kompetencia fejlesztő programjaiNyíregyháza közoktatási intézményeiben

TÁMOP -3.2.3-09/2-2010-0014

A Krúdy Gyula Art Mozi és Rendezvénycentrum sikeresen pályázott aTÁMOP -3.2.3 támogatási konstrukcióban. A pályázat kiírója a Nemzeti FejlesztésiÜgynökség. A program az ÚjMagyarország Fejlesztési Terv része.

A projekt megvalósításának időtartama: 2010. december 1. - 2012. július 31.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg.

Nyíregyháza Város Önkormányzata által fenntartott általános iskolái és középiskolái a törvény adta lehetőségek keretei között szervez tehetséggondozó, felzárkóztató, egyéni fejlesztő foglalkozásokat, ezek azonban nem elegendőek, a nagyon magas osztálylétszám miatt kevés idő jut az egyéni foglalkozásokra, képzésekre. A magyar közoktatás eredményességét vizsgáló hazai és nemzetközi mérések tanúsága szerint diákjaink jelentősen elmaradnak az OECD országok tanulóinak élvonalától az alkalmazásképes ismeretek használata tekintetében. A vizsgálatok eredményeként bebizonyosodott, hogy az intézmények közötti minőségi különbségek erőteljesen meghatározzák a gyermekek egyéni teljesítményét és ezáltal a társadalmi kohéziót gyengítik. A program a közoktatás jelenlegi negatív vonásain segít új formáival, új eszközeivel.

A projekt középpontjában a nem formális és tehetséggondozó programok szerepelnek, amelyekbe összesen 396 fő tanuló kerül bevonásra. A 3 kiválasztott iskolában (Nyíregyházi Főiskola Apáczai Csere János Gyakorló Általános Iskolája és Alapfokú Művészeti Intézmény, Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium, Bánki Donát Műszaki Középiskola és Kollégium) fotó, videó és képzőművészeti szakkörök indultak. Képzőcsoportonként 4 félévben minimum 8 főnek nyújtanak ingyenes szolgáltatást, tehetséggondozásban csoportonként további 4 fő fejlesztése történik meg. Megvalósításra kerülnek a csoportok munkáját bemutató helyi programok, kiállítások, három 6 napos tábor, a projekt tevékenységeiről szakmai kiadványban adnak majd számot és a programot egy fesztivál zárja majd.

A projekt további két közművelődési szakember továbbképzésével egészül ki.

A projekt eredményeként nőni fog a közoktatási intézmények képzésének hatékonysága, a nem formális tanulás elismerése a város közösségeiben.

Iskolánkban január elején indultak el a szakkörök, melyeken a diákok nagy érdeklődéssel vesznek részt és megpróbálják a szakmák alapjait elsajátítani.

A szakkörök vezetői:

Video szakkör:                     Miló Mihály (a Nyíregyházi Televízió vezető operatőre, rendezője (HSC, HSD)

Foto szakkör:                        Boros György (fotóművész - Jósa András Múzeum, Nyíregyháza)

Képzőművészeti szakkör:       Ágoston Ildikó (Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium ének-rajz szakos tanára)

 

 


 

 

 

Az oldal tetejére

 


15) EGÉSZSÉGFEJLESZTÉS ÉS DROGPREVENCIÓ

 

A debreceni Aranyhíd Drogsegély Alapítvány (ADA) közreműködésével megvalósított pályázat.

 

Elnyert összeg: 700.000 forint

 

Programfelelős: Martinovszkyné Kondrák Margit

 

ÚJSÁG LETÖLTÉSE


 

Az oldal tetejére

 


16) NTP-OKA-II./1

 

A 2010-11 tanévi tehetséggondozó műhelyek támogatása a közoktatás területén

 

„ZIG” képzőművészeti tehetségműhely

 

Elnyert összeg: 807.000 forint

 

Vezető tanár: Horváth Linda tanárnő


 

Az oldal tetejére

 

17) NTP-OKA-II./1

 

A 2010-11 tanévi tehetséggondozó műhelyek támogatása a közoktatás területén

 

Kisokos matematikai tehetségműhely

 

Elnyert összeg: 450.000 forint

 

Vezető tanár: Sánta József tanár úr


 

Az oldal tetejére

 

18) Támop 3.4.4 /B/08/1

 

 

Az oldal tetejére

 

19) TÁMOP–3.4.4./B/08/1

 

Iskolánk regisztrált tehetségpontként elkészítette pályázatát a TÁMOP–3.4.4./B/08/1-es projektre, melynek címe Tehetségsegítő Hálózat Kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban.

Pályázatunkkal nemcsak az iskolánkban tanulók tehetséggondozását szeretnénk megoldani, hanem kiterjeszteni kapcsolatrendszerünket az általános iskolákkal és a felsőoktatási intézményekkel is. Ennek jegyében több tanulmányi versenyt hirdetünk meg.

 

 

Az oldal tetejére

 


20) TÁMOP-3.1.5-09/A-2-2009-0009 Pedagógusképzések a ZIG-ben

 

 

Projekt neve: Pedagógusképzések a ZIG-ben
Projekt időtartama: 2010.09.01 - 2012.10.01
Megítélt támogatás: 13.305.851 Ft
Kedvezményezett neve és elérhetősége: Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium 
                                                             4400 Nyíregyháza, Széchenyi út 29.-37.

Projekt leírása: A projekt kiemelt célja a pedagógusok fejlesztése, pedagógiai kompetenciák szélesítése és elmélyítése, oklevéllel vagy oklevél betétlappal záruló képzések támogatásával. Pedagógusok részvétele a felsőoktatás rendszerében felsőfokú szakirányú továbbképzésen, részismereti képzésben és mesterképzésben. Iskolánkból négy pedagógus képzését finanszírozza a pályázat, akik az alábbi tanulmányokat folytatják:

  • Siető Andrea – középiskolai matematika szakos tanár, aki a Debreceni Egyetemen szerez mesterképzés keretében felvehető szakképzettség, ember a természetben tudományterület, fizika tanári szakon.
  • Boros Krisztina Valéria – középiskolai magyar, angol nyelv és irodalom szakos tanár, aki Eötvös Lóránt Tudományegyetemen szerez pedagógusok elméleti-szakmai-módszertani felkészültségét fejlesztő képzést. Pedagógus szakvizsgát magyar nyelv és irodalomból.
  • Hlavnya Emese Erika – középiskolai angol nyelv és irodalom szakos tanár, aki az Eszterházy Károly Főiskolán szerez bármely tanári szakképzettség birtokában előképzettség nélkül felvehető tanári szakképzettség, tehetségfejlesztő tanár képzettséget.
  • Radnai László – középiskolai angol nyelv és irodalom szakos tanár, aki az Eszterházy Károly Főiskolán szerez előképzettséggel felvehető tanári szakképzettség; ember és társadalom műveltségi terület, társadalomismeret képzettséget.

Pályázat kiíró: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.)
                        Infovonal: 06 40 638-638 (474-9180)
                        E-mail: http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat        Web: www.nfu.hu   

Közreműködő szervezet: ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit kft.
                                      1134 Budapest, Váci út 45. „C” épület
                                      Tel: +36 1/273-4250
                                      E-mail: eutamogatas@esza.hu          Web: www.esza.hu
Irányító hatóság:
Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humán Erőforrás Programok Irányító Hatósága
E-mail: http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat              Web: www.nfu.hu/hepih  

 

 

Az oldal tetejére

 

21) ERÕSZAKMENTES, EGÉSZSÉGTUDATOS ISKOLA

2009. december 08-án az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet döntése alapján iskolánk elnyerte az „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” címet.

Ez a cím azoknak az általános és középfokú iskoláknak az elismerését szolgálja, melyek magukra vállalják az intézményben előforduló agresszív magatartási formák visszaszorítása érdekében a társadalmi szintű paradigmaváltáshoz való intézményes hozzájárulást is, valamint a gyermekek egészségmagatartásának formálása érdekében vállalják, hogy átdolgozzák, intézményesítetten megvalósítják készségalapú egészségnevelési programjukat. Az intézményi erőszakos cselekmények visszaszorítása érdekében intézményi megvalósítási tervet, ún. „Iskolabiztonság” stratégiát dolgoznak ki és működtetnek.
Az „Erőszakmentes, egészségtudatos iskola” elismerő cím adományozása kapcsolódik az Egészségügyi Világszervezet (WHO) működéséhez, különös tekintettel az általa „Iskoláskorú gyermekek egészségmagatartása” címmel, magyar részvétellel is végzett rendszeres nemzetközi kutatásaihoz, valamint az Országos Gyermekegészségügyi Intézet (az OGYEI) szakmai-pedagógiai tevékenységéhez és az OECD által életre hívott iskolaépítési program, illetve az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet által koordinált öko-iskolai mozgalom nemzetközi dokumentumai által népszerűsített tapasztalataihoz, hazai eredményeihez.

Az oldal tetejére

 

22) BIZTONSÁGOS ISKOLA PROGRAM

A Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium sikerrel pályázott az Oktatáskutató- és Fejlesztő Intézet által kiírt Biztonságos Iskola Projektre, melynek célja volt az ún. jó gyakorlatok bemutatása. Dr. Szilágyi László iskolapszichológus írta meg a pályázatot felhasználva Tisza Zsuzsanna mentálhigiénikus és Martinovszkyné Kondrák Margit ifjúságvédelmi felelős tapasztalatait. A pályázat címe: „Terepgyakorlat és Ellen-Szer: a játék és tudás ereje az erőszak ellen”. Dr. Szilágyi László egy Debrecenben tartott regionális konferencián be is mutatta a pályázat anyagát. Az iskola 200.000,-Ft jutalomban részesült, melyet a kollégiumi kamerarendszer fejlesztésére fordítottunk.

Az oldal tetejére

 

23) HEFOP 3.1.3/B


Mi is az XCLASS?

A pályázat címe:
„A kompetencia alapú oktatási programok eszközi elemeinek, értékelési eszközeinek, valamint ezek megjelenítésére alkalmas eszközök biztosítása a HEFOP 3.1. intézkedésben érintett közoktatási intézmények számára”


A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség 2009 tavaszán írta ki a HEFOP 3.1.3 projektben érintett iskolák számára az újabb pályázatát, melynek célja a kompetencia alapú oktatási módszerek eszközigényének kiterjesztése, szélesítése. A pályázaton 9,5 millió forintot nyert az iskola, a projektzárás időpontja: 2009. június 30. A fenntartás ideje: 2014. Ezt az összeget két új tanterem informatikai modernizációjára fordítottuk, illetve a tanítást-tanulást segítő szoftvereket, tankönyveket szereztünk be. A 24-es tanterem gépparkja teljesen megújul, illetve a 14-es tanterembe telepítjük majd „a kreatív tanársegéd rendszert”.
Bővebb információk az XCLASS rendszerrel kapcsolatban a www.xclass.hu honlapon találhatóak. A pályázat szakmai összeállításában a következő tanárok vettek részt:

  • Bartha Dénesné
  • Dr. Jánosiné Juhász Katalin
  • Figuláné Chriszt Gabriella
  • Gönczy Ágnes
  • Hlavnya Emese
  • Huszárné Kádár Ibolya
  • Puskásné Somogyi Mária
  • Sárga Tamás
  • Szűcs Róbert
  • Tisza Zsuzsa
  • Az oldal tetejére


    24) JESZ PROGRAM

     

    A következő eszközöket szerezzük be:





    Az Egészségügyi Stratégiai Kutatóintézet (ESKI) az Egészségügyi Minisztérium megbízásából mintaprogramot hirdetett:

    •   eszközbeszerzésre a laikus életmentés képzéséhez,
    • az eszközök használatát szolgáló oktatáshoz vissza nem térítendő támogatás formájában,
    • defibrillátor nyilvános helyen való kihelyezésére, üzemeltetésére (életmentő pont).

    2009 júniusában iskolánk sikerrel pályázott és 1,5 millió forintot nyert. Huszárné Kádár Ibolya igazgatónő június 30-án írta alá az Egészségügyi Minisztériumban a két évre szóló szerződést. Eszerint a támogatást a következőképpen kell felhasználni:

    Augusztus folyamán 10 tanár kiképzésére kerül sor. December 31-ig vállaltuk 200 diák felkészítését a hirtelen szívhalál megelőzésére. Életmentő pontot a kollégiumi portáján alakítunk ki. Érdeklődő gyerekek szeptember 15-ig Martinovszkyné Kondrák Margit ifjúságvédelmi felelősnél jelentkezzenek.

    Az oldal tetejére

     

    25) VILÁG-NYELV PROGRAM

    A TEMPUS Közalapítvány meghirdette a „Nyílt órák” pályázatát, melynek célja a bevált nyelvtanítási gyakorlatok disszeminációja. Iskolánk sikerrel vett részt a pályázaton, így a következő szaktanárok tarthattak sikeres bemutató órákat a megye érdeklődő pedagógusai számára:
  • Kovácsné Győri Gabriella
  • Sárga Tamás
  • Soós Noémi
  • Figuláné Chriszt Gabriella
  • Hlavnya Emese
  • Az oldal tetejére

     

    26) BÁZISISKOLA PROGRAM

    A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Közoktatási Közalapítvány minden évben meghirdeti Bázisiskolai Programját. Ebben az évben 570.000,-Ft-ot kaptunk a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézettel közösen szervezett programokra. Saját fejlesztésű projektjeink a következőek voltak:

  • Bázisfüzet(CD-n): 4
  • Bemutató tanítások: 6
  • Továbbképzések: 3

    A bázisiskolai programban résztvevők kollegák névsora: Gönczy Ágnes, Mercs István, Móriczné Megyesi Éva, Kovácsné Győri Gabriella, Huszárné Kádár Ibolya, Kanyuk János, Dr. Antal Attiláné, Dr. Mándy Tihamér, Pocsai Péter, Bartha Dénesné, Tisza Zsuzsa, Dr. Szilágyi László, Dr. Csapóné Kovács Erzsébet, Christina Takács.

  • Az oldal tetejére