10.C  "angolos" csoport

"Alattunk a tenger,

szemben a nap zuhan.

Nyeljük a csíkokat

és a világ pajkos szellőként suhan.

Tékozló angyal a magasban,

böffent nincs baj, nincs haragban senkivel.

G dúrban zúgják a fákon a kabócák,

hogy láss csodát, láss ezer csodát,

láss ezer csodát."

Köszönjük a Quimby-nek, Bajkán László tanár úrnak, osztályfőnökünknek, Törkölyné Szabó Zsuzsanna tanárnőnek, angol tanárunknak, Radnai László tanár úrnak, és mindenkinek, aki közreműködött utazásunk megszervezésében és megvalósításában, mert mi valóban ezer és ezer csodát láthattunk.

Nekünk már június elsején megkezdődött a vakáció, hosszú útra keltünk, első úti célunk Brugge városa volt Belgiumban. Megközelítőleg 24 órás utat tettünk meg, ezúton is köszönjük a biztonságos vezetést és a jó hangulatot kedves buszsofőreinknek, Ferinek és Lacinak!

Brugge mindenkit elvarázsolt, megtekintettük a Szent Vér-bazilikát, a Belfry tornyot és a belvárost. Különös hangulata mindenkit elragadott, azonban az időjárás ekkor még nem nekünk kedvezett, de a helyiek tájékoztattak bennünket, hogy Brugge az év 250 napján épp olyan, amilyennek mi láttuk: esős és borús. A városnézés után tovább utaztunk, és egy párizsi tranzitszálláson töltött éjszakát követően a reggeli órákban komppal átkeltünk Nagy-Britanniába. A kompon töltött másfél óra egy külön élmény volt! Na nem mindenkinek.. Volt, akinek nem különösebben tetszett a mozgó talapzat és a 100km/h-s szél a fedélzeten.

Az átkelés után Canterbury következett, ami szintén igazán elragadó kis város volt, és itt már meg is kezdhettük az angol nyelv gyakorlati használatát. Délután a Leeds-i kastélyt látogattuk meg, amire nehéz szavakat találni: a hatalmas, 200 hektáros kertben tett séta az angol napsütésben mindenkit kellőképpen lefárasztott, így amikor Londonba érkeztünk, és a vendéglátó családok "hazavittek" minket, nem kellett altató. Na de ezután következett csak az igazi angolozás!  Másnap a nyelviskolában kezdtünk, ahol a további napokban is gyarapítottuk nyelvtudásunkat vicces és játékos feladatokkal. A nap második felében betekintést nyertünk a nyüzsgő londoni belvárosba: a British Múzeum megtekintése után mindenki saját tempójában sétált el az Oxford Streeten keresztül a Marble Archig. Szinte az egész csapat beugrott a Primarkba, hogy vegyen valami apróságot, még a hatalmas tömeg sem riasztott vissza minket. Napunkat a Hyde Parkkal zártuk, ami olyan, mint egy igazi kis oázis a város szívében. Csak úgy megjegyezném, hogy tanulmányi kirándulás lévén az út során folyamatos feladatunk is volt: egy Bajkán László tanár úr által készített munkafüzetben rendszerezhettük a látnivalókról szerzett ismereteinket, amelyeket tőle és társainktól az előre megbeszélt kiselőadásokban hallhattunk.

Másnap kirándulást tettünk Winchesterbe, ahol épp egy helyi biciklisversenybe cseppentünk bele, a hangulat fergeteges volt. A mágikus köröket sem hagytuk ki, láttuk a köveket: Stonehenge. Ezekben a napokban szerencsére már napsütésben mosolyogva fedeztük fel Angliát. A Tower of London és a Tower Bridge sem maradt el, ezeket az ikonikus látnivalókat is bejártuk, sőt középkori szerepjáték részeseivé is váltunk!

Este színházba mentünk, de nem ám akármilyenbe: Shakespeare középkori színházába, a Globe-ba. Ezt az élményt csak itt lehet megtapasztalni, teljesen más, mint egy átlagos színház, természetesen jó értelemben. Az emberek állnak, a legkülönfélébb söröket isszák, persze mértékkel, és a színészek is iszonyat tehetségesek. Az is élvezhette a darabot, aki nem olvasta vagy nem értette, nagyon magával ragadta a közönséget.

Minden,amit megnéztünk Londonban,  egy képben jelent meg, amikor tettünk egy kört a London Eye "kis" kapszulájában. Utolsó napunkat Angliában a Doveri kastéllyal zártuk, majd a Csalagúton keresztül megérkeztünk Franciaországba. Az úton Párizs felé egyik osztálytársunk sajnos kórházi ellátásra szorult, de kis csapatunk előszedte minden francia tudását és a franciák vendégszeretetét, és szerencsére a párizsi éjszakában is volt időnk elvegyülni. A város sokak szerint roppant szemetes volt, és érezhető volt a megerősített védelem az EB és a terrortámadások miatt. Mindezek ellenére csodálatos másfél napot töltöttünk a francia fővárosban és minden fontos nevezetességet lencsevégre kaptunk: Eiffel torony, Notre-Dame, Champs-Élysées és még sorolhatnám Késő délután véget ért körutazásunk, hazafelé vettük az irányt. Újabb 20 órás út következett, alvás, éneklés, fényképek nézegetése és cseréje, filmek. Kora este érkeztünk vissza Nyíregyházára, megannyi élménnyel, tapasztalattal és Eiffel-tornyos kulcstartóval gazdagodva.