A TÁMOP-3.4.5-12-2012-0001 azonosítószámú „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt keretében 2014. január és áprilisa között intézményünkben tehetséggondozó szakkör valósult meg. A résztvevők a 11./E osztályból kerültek ki, olyan tanulók, akiket érdekelt a történelem, különös tekintettel az ókor. A részt vevő diákok heti rendszerességgel vettek részt tehetséggondozáson és tömbösített külsős programokon.
A pályázati koncepció a történelem és a matematika tantárgyakat kívánta érintkezési pontokon összehozni és érdekessé tenni a matematikatörténet szemszögéből. A részt vevő diákok igényként fogalmazták meg, hogy ha már részt vesznek a kurzuson, akkor minél mélyebben ismételjék is át a törzsanyagot. Ezért döntöttünk úgy a fejlesztő kollégával, hogy inkább lassabban haladunk, de így alaposabb ismeretátadás történik. A történelmi témák során szándékosan feldolgozásra kerültek olyan kevésbé ismert anyagok, történelmi problémák, amelyek a diákok számára talán érdekesebbek, mint a törzsanyag. Így került bele az órák anyagába a görög túlnépesedés elleni mikroszociális védekezés, vagy a Marathóni csata résztvevőinek valódi létszáma a forrásoktól eltérően, vagy, hogy Spárta talán nem is olyan volt, mint ahogy tanulták a középiskolai anyagban. A tömbösített szakmai programok során a 12 fő résztvevő megnézte a Móricz Zsigmond Színházban a Lenni vagy nem lenni című darabot, ellátogatott a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Levéltárba, a Jósa András Múzeum Benczúr kiállítására, valamint a Nyíregyházi Főiskola Történettudományi Tanszékére. Lazító program keretében a Nyíregyházi Vadasparkban és a Júlia Fürdőben pihenhettek a diákok.
A program során diákmentorok tartottak előadást az órakeretben beépítve, Tamási Bettina volt Zrínyis diák a BGF-ről és a budapesti egyetemi életről számolt be, Szilágyi Szabina végzős 13./c-s diák a korai fejlesztésről és a pszichológiáról, mint továbbtanulási lehetőségről, Tóth Gergő végzős 13./c osztályos diák pedig az Arany János Tehetséggondozó Programról és a kihasznált lehetőségekről tájékoztatta szakköri résztvevőket. A projekt zárásaként egy kiállítást és power pointos matematika történeti vetítés készítettek a diákok a gimnázium első emeletén. A szakmai munkát összefogta, adminisztrálta, a projektet kidolgozta és megvalósította Tisza Zsuzsanna tanárnő és Szűcs Róbert tanár úr.