EREDMÉNYEINK ÁTTEKINTÉSE
AZ ISKOLAJELENTÉS ALAPJÁN

 

2014. évi országos kompetenciamérésen résztvevő 10. évfolyamos tanulóink eredményesen teljesítettek matematikából és szövegértésből is. Jelentésre jogosult 147 tanulóból 132 tanuló rendelkezik mérésben elért eredménnyel.

 

 

A 2014-es átlageredményünk szövegértésből szignifikánsan jobb az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumok eredményének tükrében.

Matematikából szignifikánsan magasabb az átlag képességpontunk az országos eredményt figyelembe véve.

 

 

 

A CSH-index tükrében a szövegértésből elért átlageredményünk szignifikánsan magasabb a várhatónál.

Ez azt jelenti, hogy jobb eredményt sikerült elérnünk, mint az intézmények többségének sikerült volna, ha azonos hátterű tanulókkal dolgoznak, mint mi.

 

 

Ez évi eredményünk nem különbözik szignifikánsan az előző évek eredményétől, kivétel szövegértésből a 2010-es és a 2013-as mérés, ahol nagyon kiemelkedő eredményt értek el tanulóink. A 2014. évi eredmény e két év eredményénél szignifikánsan gyengébb.

 

MATEMATIKA

A tanulók átlageredménye

Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium                 1733

Országosan                                                             1631

8 évfolyamos gimnáziumokban                               1839

6 évfolyamos gimnáziumokban                               1822

4 évfolyamos gimnáziumokban                               1723

Szakközépiskolákban                                             1615

Szakiskolákban                                                       1442

Felzárkóztató szakiskolákban                                1389

HÍD II. program szakiskoláiban                               1340

 

A matematika átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától szignifikánsan megegyezően teljesítettünk.

 

 

 

Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja. Képzési típusunknak megfelelő gimnáziumok körében 200 iskola szignifikánsan gyengébben és 90 szignifikánsan jobban teljesített. 

 

Tanulóink 15,1%-a, 20 tanuló alapszint alatt  (2. 3. képességszinten), 23,5 %-a, 31 tanuló kiválóan, 6. 7. képességszinten teljesített matematikából.

 

 Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)

 

SZÖVEGÉRTÉS

A tanulók átlageredménye

Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium                 1733

Országosan                                                             1597

8 évfolyamos gimnáziumokban                               1797 

6 évfolyamos gimnáziumokban                               1779

4 évfolyamos gimnáziumokban                               1705

Szakközépiskolákban                                             1581

Szakiskolákban                                                      1387

Felzárkóztató szakiskolákban                                 1344

HÍD II. program szakiskoláiban                               1268

 

Szövegértésből átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező képzésű 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.

 

Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)

 

Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja.

A 4 évfolyamos gimnáziumok átlaga alapján 239 iskola szignifikánsan gyengébben és 74 olyan intézmény van, amely szignifikánsan jobban teljesített nálunk.

 

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

Szövegértésből tanulóink nagyon szépen teljesítettek. Mindösszesen 2,3%, azaz 3 tanuló eredménye alapszint (4.szint) alatti. A tanulók 9,8%-a, 13 tanuló kiváló eredményű. Diákjaink - több mint harmada – 37,1 %-a szerepel a két felső képességszinten.

 

Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)