EREDMÉNYEINK ÁTTEKINTÉSE
AZ ISKOLAJELENTÉS ALAPJÁN
2014. évi országos kompetenciamérésen résztvevő 10. évfolyamos tanulóink eredményesen teljesítettek matematikából és szövegértésből is. Jelentésre jogosult 147 tanulóból 132 tanuló rendelkezik mérésben elért eredménnyel.
A 2014-es átlageredményünk szövegértésből szignifikánsan jobb az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumok eredményének tükrében.
Matematikából szignifikánsan magasabb az átlag képességpontunk az országos eredményt figyelembe véve.
A CSH-index tükrében a szövegértésből elért átlageredményünk szignifikánsan magasabb a várhatónál.
Ez azt jelenti, hogy jobb eredményt sikerült elérnünk, mint az intézmények többségének sikerült volna, ha azonos hátterű tanulókkal dolgoznak, mint mi.
Ez évi eredményünk nem különbözik szignifikánsan az előző évek eredményétől, kivétel szövegértésből a 2010-es és a 2013-as mérés, ahol nagyon kiemelkedő eredményt értek el tanulóink. A 2014. évi eredmény e két év eredményénél szignifikánsan gyengébb.
MATEMATIKA
A tanulók átlageredménye
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium 1733
Országosan 1631
8 évfolyamos gimnáziumokban 1839
6 évfolyamos gimnáziumokban 1822
4 évfolyamos gimnáziumokban 1723
Szakközépiskolákban 1615
Szakiskolákban 1442
Felzárkóztató szakiskolákban 1389
HÍD II. program szakiskoláiban 1340
A matematika átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától szignifikánsan megegyezően teljesítettünk.
Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja. Képzési típusunknak megfelelő gimnáziumok körében 200 iskola szignifikánsan gyengébben és 90 szignifikánsan jobban teljesített.
Tanulóink 15,1%-a, 20 tanuló alapszint alatt (2. 3. képességszinten), 23,5 %-a, 31 tanuló kiválóan, 6. 7. képességszinten teljesített matematikából.
Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)
SZÖVEGÉRTÉS
A tanulók átlageredménye
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium 1733
Országosan 1597
8 évfolyamos gimnáziumokban 1797
6 évfolyamos gimnáziumokban 1779
4 évfolyamos gimnáziumokban 1705
Szakközépiskolákban 1581
Szakiskolákban 1387
Felzárkóztató szakiskolákban 1344
HÍD II. program szakiskoláiban 1268
Szövegértésből átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező képzésű 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.
Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)
Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja.
A 4 évfolyamos gimnáziumok átlaga alapján 239 iskola szignifikánsan gyengébben és 74 olyan intézmény van, amely szignifikánsan jobban teljesített nálunk.
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Szövegértésből tanulóink nagyon szépen teljesítettek. Mindösszesen 2,3%, azaz 3 tanuló eredménye alapszint (4.szint) alatti. A tanulók 9,8%-a, 13 tanuló kiváló eredményű. Diákjaink - több mint harmada – 37,1 %-a szerepel a két felső képességszinten.
Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)