EREDMÉNYEINK ÁTTEKINTÉSE
AZ ISKOLAJELENTÉS ALAPJÁN

 

2013. évi országos kompetenciamérésen résztvevő 10. évfolyamos tanulóink eredményesen teljesítettek matematikából és szövegértésből is. Jelentésre jogosult 170 tanulóból 147 tanuló rendelkezik mérésben elért eredménnyel.

 

Átlageredmények 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A 2013-as átlageredményünk matematikából és szövegértésből is szignifikánsan jobb az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumok eredményének tükrében. A CSH-index tükrében a szövegértésből elért átlageredményünk szignifikánsan magasabb a várhatónál.

Ez azt jelenti, hogy jobb eredményt sikerült elérnünk, mint az intézmények többségének sikerült volna, ha azonos hátterű tanulókkal dolgoznak, mint mi.

 

Eredményünk az eddigi kompetenciamérésekben

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MATEMATIKA

A tanulók átlageredménye

Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium          1762

Országosan                                                     1640

8 évfolyamos gimnáziumokban                                1837

6 évfolyamos gimnáziumokban                                1820

4 évfolyamos gimnáziumokban                                1735

Szakközépiskolákban                                               1625

Szakiskolákban                                                        1442

Felzárkóztató szakiskolákban                                 1308

 

A matematika átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.

 

Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja. Képzési típusunknak megfelelő gimnáziumok körében 231 iskola szignifikánsan gyengébben és 85 szignifikánsan jobban teljesített. 

  A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tanulóink 7,5%-a, 11 tanuló alapszint alatt  (2. 3. képességszinten),
21,7%-a, 31 tanuló kiválóan, 6. 7. képességszinten teljesített matematikából.

 

Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SZÖVEGÉRTÉS

A tanulók átlageredménye

Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium                  1775

Országosan                                                              1620

8 évfolyamos gimnáziumokban                                1805 

6 évfolyamos gimnáziumokban                               1791

4 évfolyamos gimnáziumokban                                1725

Szakközépiskolákban                                             1607

Szakiskolákban                                                      1408

Felzárkóztató szakiskolákban                                1322

 

Szövegértésből átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező képzésű 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.

 

Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja.

A 4 évfolyamos gimnáziumok átlaga alapján 266 iskola szignifikánsan gyengébben és csak 47 olyan intézmény van, amely szignifikánsan jobban teljesített nálunk.

 

 

A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szövegértésből tanulóink nagyon szépen teljesítettek. Mindösszesen 1,4%, azaz 2 tanuló eredménye alapszint (4.szint) alatti. A tanulók 12,9%-a, 19 tanuló kiváló eredményű. Diákjaink - több mint fele - 54,4%-a szerepel a két felső képességszinten.

 

Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A mérési azonosítók bevezetésével, a 2008-as mérés az első, amely a követéses mérésben figyelembe vehető. Ettől az évtől kezdődően nyomon lehet követni a tanulók egyéni képességpontjait. 140 tanulónk rendelkezik a
2011-es országos kompetencia mérés eredményével.

 

Az új szövegértés és új matematika skála létrehozása lehetővé tette, hogy egy-egy tanuló vagy osztály fejlődése könnyen nyomon követhető, és összevethető az átlagos fejlődéssel is.

 

Átlageredmények a tanulók korábbi eredményének tükrében

 

 

 

 

 

 

 

 

Szignifikánsan nem különbözik a várható eredményektől.