EREDMÉNYEINK ÁTTEKINTÉSE
AZ ISKOLAJELENTÉS ALAPJÁN
2013. évi országos kompetenciamérésen résztvevő 10. évfolyamos tanulóink eredményesen teljesítettek matematikából és szövegértésből is. Jelentésre jogosult 170 tanulóból 147 tanuló rendelkezik mérésben elért eredménnyel.
Átlageredmények
A 2013-as átlageredményünk matematikából és szövegértésből is szignifikánsan jobb az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumok eredményének tükrében. A CSH-index tükrében a szövegértésből elért átlageredményünk szignifikánsan magasabb a várhatónál.
Ez azt jelenti, hogy jobb eredményt sikerült elérnünk, mint az intézmények többségének sikerült volna, ha azonos hátterű tanulókkal dolgoznak, mint mi.
Eredményünk az eddigi kompetenciamérésekben
MATEMATIKA
A tanulók átlageredménye
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium 1762
Országosan 1640
8 évfolyamos gimnáziumokban 1837
6 évfolyamos gimnáziumokban 1820
4 évfolyamos gimnáziumokban 1735
Szakközépiskolákban 1625
Szakiskolákban 1442
Felzárkóztató szakiskolákban 1308
A matematika átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.
Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)
Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja. Képzési típusunknak megfelelő gimnáziumok körében 231 iskola szignifikánsan gyengébben és 85 szignifikánsan jobban teljesített.
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Tanulóink 7,5%-a, 11 tanuló alapszint alatt (2. 3. képességszinten),
21,7%-a, 31 tanuló kiválóan, 6. 7. képességszinten teljesített matematikából.
Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)
SZÖVEGÉRTÉS
A tanulók átlageredménye
Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégium 1775
Országosan 1620
8 évfolyamos gimnáziumokban 1805
6 évfolyamos gimnáziumokban 1791
4 évfolyamos gimnáziumokban 1725
Szakközépiskolákban 1607
Szakiskolákban 1408
Felzárkóztató szakiskolákban 1322
Szövegértésből átlageredményünk jóval az országos átlag felett van. A velünk megegyező képzésű 4 évfolyamos gimnáziumok átlagától is szignifikánsan jobban teljesítettünk.
Szignifikánsan jobban, hasonlóan, illetve gyengébben teljesítő intézmények száma és aránya (%)
Az oszlopdiagram az országos és a 4 évfolyamos gimnáziumokhoz viszonyított helyzetünket mutatja.
A 4 évfolyamos gimnáziumok átlaga alapján 266 iskola szignifikánsan gyengébben és csak 47 olyan intézmény van, amely szignifikánsan jobban teljesített nálunk.
A tanulók képességszintek szerinti százalékos megoszlása
Szövegértésből tanulóink nagyon szépen teljesítettek. Mindösszesen 1,4%, azaz 2 tanuló eredménye alapszint (4.szint) alatti. A tanulók 12,9%-a, 19 tanuló kiváló eredményű. Diákjaink - több mint fele - 54,4%-a szerepel a két felső képességszinten.
Az adott képességszintet elért tanulók száma (minden kör egy-egy tanulót jelent)
A mérési azonosítók bevezetésével, a 2008-as mérés az első, amely a követéses mérésben figyelembe vehető. Ettől az évtől kezdődően nyomon lehet követni a tanulók egyéni képességpontjait. 140 tanulónk rendelkezik a
2011-es országos kompetencia mérés eredményével.
Az új szövegértés és új matematika skála létrehozása lehetővé tette, hogy egy-egy tanuló vagy osztály fejlődése könnyen nyomon követhető, és összevethető az átlagos fejlődéssel is.
Átlageredmények a tanulók korábbi eredményének tükrében
Szignifikánsan nem különbözik a várható eredményektől.